١٣‏/٢‏/٢٠٠٩

اتمني اكون مثلك يا آسر شجاعة

 تحديث
قام الزميل العزيز شريف عبد العزيز صاحب مدونة العدالة للجميع 
ببدايه اطلاق مبادرة ضد التحرش بشكل مختلف وعملي 
تحت اسم لا تتحرش باختك
انا قلت راي هناك بس لازم التنويه يمكن كلنا نقدر نعمل حاجه
واول مدون يعلن تضامنه صاحب مدونه ان الله يامر بالعدل 

شكرا يا شريف ومقدره بشكل بالغ فكرتك هذه 
===================================================
عزيزتي اسر لا تتنازلي ويجب ان تستمري حتي النهاية لتنالي حقك ولينال الجاني جزاء ما فعله وليعلم اهله انهم فاشلوا في تربية ابنهم ولا تهتمي بالاراء المتخلفه التي تريدك ان تتنازلي وتتراجعي عن موقفك استمري يا عزيزتي وربنا معكي واكيد كلنا معاكي جروب متضامن مع اسر علي الفيس بوك 
وجروب اخر علي الفيس بوك ايضاء انشا حديثا اسمه كلنا آسر ياسر 
  مدونات متضامنه مع اسر
وعلي موقع المرأه الجديدة
وعلي جلوبال فويز
-بقلم مروة رخا

انتي انسانة جرئيه في الحق وصدقني اتمني اكون مثلك يا عزيزتي

اتمني اكون شجاعة مثلك

=================================

تحديث -

نشر الموضوع علي موقع اليوم السابع  

هناك ٥ تعليقات:

Marwa Rakha يقول...

http://globalvoicesonline.org/2009/02/13/egypt-harassed-blogger-raises-hell/

إيمان قنديل يقول...

مجهود عظيم ووقفه جميلة منك ،و ليست بغريبة عليك

!!! عارفة ... مش عارف ليه يقول...

إن شاء الله ستتماسك

وسنتماسك إلى أن يعود شارعنا كما كان بإذن الله

وستختفي هذه الخفافيش بإذن الله

أسوور يقول...

يا بنتى انا كنت عايزة اعلق على الرسالة اللى كتبتيها لى .. ولقيتك لغيتى الصفحة .. طب ليه؟؟


عايزة تبقى زيى رجعى الصفحة تانى .. وكل بنت مننا تدخل تحكى قصة حصلتلها زى اللى انتى حكتيها

يا حبيبتى .. كل اللى حكتيه حصل لنا كلنا الف الف مرة

انا بقى لو سألتى عنى اخواتى او اصحابى هيقولولك انى لا اتردد فى ضرب اى واحد من هؤلاء المتحرشين الحيوانات .. المرة دة بي كانوا كتير وبعربية

واحب اقولك بمنتهى الصدق انهم كالفتات .. بمجرد ان تمتد يدك لتردعه يهرب فورا

انا كنت طالعة من مترو فى العيد الكبير وجايبة حاجات باليل .. ولد عدى جنبى وخبطنى فى صدرى بكوعه

لم اشعر بنفسى والله الا وبأديله بالبوكس فى وشه .. لأ كانوا كذا بوكس ورا بعض

تعرفى ان برغم حاجبه اللى اتفتح من اثر خاتم باليد اليمنى الا انه طلع يجرى زى الفار

دول جبناء يا بنتى .. ومش بس دة اللى ضربته .. انا بأضربهم من وانا عندى 23 سنة ..

رجعى الصفحة من اجل ابنتك وابنك وابنتى الجميلتين
ومن اجل بنات و ولاد جيل بحاله

تحياتى

دنـيـا محيراني(ايناس لطفي يقول...

مروه -مجهودك كبير شكرا لكي
--------------------------
غرام حبيبتي ربنا يكرمك
------------------
عزيزي وليد
يارب
------------------
عزيزتي اسر
مش عارفه اقولك ايه انت عندك حق بس ده ماضي وخلاص واللي حصل حصل وانا كنت ضعيفه مش قويه زيك فمافيش داعي بقي اقعد احكي ربنا يسترها علينا كلنا
ربنا معكي يا حبيبتي