13‏/12‏/2007

كله سلف و دين





الا يام ما بتنساش مهما هتقفل با ب ورا با ب


مهما هتهرب مش هتسيبك اكيد هتجيبك بكشف حساب


عيد حساباتك شو ف فى حياتك جاى منين على فين


مهما هتقوى هيا الا قوى كلة سلف ودين


كلة سلف ودين كلة سلف ودين

الا يام مهما اديتلك مش هتسيبلك شىء ببلاش

الا يام هتسيبلك وهتحسبلك متستقواش

عيد حساباتك شو ف فى حياتك جاى منين على فين

مهما هتقوى هيا الا قوى

كلة سلف ودين كلة سلف ودين


==================================


كام واحد فين بيعمل كشف حساب ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

الاي تظلم و الاي بيظلم حد فيهم بيعمل كشف حساب ؟؟؟؟؟؟


الا يام هتسيبلك وهتحسبلك متستقواش
عيد حساباتك شو ف فى حياتك جاى منين على فين
غنوة جاي علي الجرح!!!!!

هناك 8 تعليقات:

الطائر الحزين يقول...

فعلا داين تدان
اللهم استرنا واغفر لنا وارحمنا

على فكرة الخطين فوق بعض الفاصل بين الكلمات وتعليق حضرتك
بنتى قالت علية كل دى علامة يساوى =

ضحكت وقلت هابلغها

كيف حالك حضرتك
تحياتى

عصفور المدينة يقول...

حاسبوا أنفسكم قبل أن تحاسبوا زنوا أعمالكم قبل أن توزن عليكم

mohand يقول...

السلام عليكم

كله سلف ودين حتي المشي علي الرجلين

rack-yourminds يقول...

اللهم اني اعوذ بك من ان اذل او اذل او اظلم او اظلم او اجهل او يجهل علي

معرفتش احط التشكيل علي الحروف

تحياتي لكي وكل سنه وانتي طيبه

bos bos يقول...

فعلا كله سلف ودين
ولازم الواحد يحاسب نفسه على كل حاجة بيعملها

مدونه انا بحبك يا مصر يقول...

المثل بيقول كما تديد تدان بس عموما
العفو عند المقدرة دة حاجه جميله اوى
واخير كل عام وانتم بخير
احمد الجيزاوى

ذو النون المصري يقول...

الهنا ما اعدلك
مليك كل من ملك
............
لبيك قد لبيت لك
لبيك ان الحمد لك
............
و الملك لا شريك لك
ما خاب عبد سالك
...................
انت له حيث سلك
لولاك يارب هلك
..................
لبيك ان الحمد لك
و الملك لا شريك لك
.....................
كل نبي و ملك
و كل من اهل لك
...................
و كل عبد سالك
سبح او لبي فلك
................
لبيك ان الحمد لك
و الملك لا شريك لك
...................
و الليل لما ان حلك
و السابحات في الفلك
.................
علي مجاري المنسلك
لبيك ان الحمد لك
.........................
و الملك لا شريك لك
يا خاطئا ما اغفلك
....................
اعمل و بادر اجلك
و اختم بخير عملك
...............
لبيك ان الحمد لك
و الملك لا شريك لك
....................
هذه القصيده لشاعر الخمريات الشهير ابو نواس، احببت ان اهديها لكم بمناسبة وقفة عرفات و عيد لاضحي المبارك، كل عام انتم بخير ،تقبل الله منا و منكم طيب القول و صالح العمل
.........................

دنــــيــــــا مـحـيـرانـي يقول...

كل سنه و انتوا طيبين